måndag 5 maj 2008

Tema turkos...

Idag får ni se yngsta dotterns rum. Hon har oxå mycket vitt
men även färg och den färg hon valde när vi senast gjorde om var
turkost.



säng köpt på auktion med ett ikea sängbord och båda är målade med gräddig vit






bulligt hjärta i shabby chic stil
gammal stol vid skrivbord

sminkhörnan

sittkuddar


skåp från ikea som från början var syrabetsade. Med lite färg och nya knoppar så duger de ett tag till

Tapetserade insidan för det var så mycket hål till för att sätta hyllor i. Bra att dölja med tapet


Dottern hade inte varit hemma på ett par dagar när korten togs annars hade det legat kläder i hela soffan

Soffan har vi fått av mina svärföräldrar och det är en typisk 70-tals soffa som min mor och jag klätt om i brunt manchestertyg...blev bra och modellen ser modern ut fortfarande

Tack för alla kommentarer, jag blir väldigt glad över dem
har börjat jobba efter fyra års pluggande så jag är ganska trött på kvällarna så bloggandet har inte varit så intensivt den senaste tiden men vänjer mej snart vid att jobba och då kommer jag igen med nya bloggkrafter
i nästa inlägg ska jag visa saker jag beställt från Fridas gård och hur de ser ut på plats hemma hos mej
Må så gott i det härliga vårvädret
Marie

26 kommentarer:

  1. Jättefint rum din dotter har!
    Gillar alla de snygga vita möblerna!

    Förstår om det känns att börja jobba igen! Ta bloggandet i din takt... Vi andra finns kvar!

    Ha det så gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert rum din dotter har! Härligt med turkosa accenter.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Din dotter har ett jättefint rum!
    Måste säga att jag är mycket svag för turkos. Det är en vacker färg...

    Ha det bra
    kram Lily

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert rum din dotter har. Jag gillar ju turkos skarpt. Väldigt fint mot vitt, och vilken underbar säng hon har. Kram Katta

    SvaraRadera
  5. Verkligen fint. Så fina möbler också. Mysigt!;-) Kramis

    SvaraRadera
  6. Din dotter har ett supermysigt rum! De vita möblerna var så fina och så snyggt med lite turkosa inslag.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Vilket fint rum din dotter har, härligt med färg! Varsågod, det är inte så svårt. Jag lärde mig väldigt snabbt.
    Ha en trevlig kväll:-)
    Kram frida

    SvaraRadera
  8. Hej! Vad skoj att hitta till din blogg! Du visar så fina saker! och vilket fint rum din dotter har!! Turkost är så läckert tycker jag! Kram L.

    SvaraRadera
  9. Vad fint rum din dotter har och jättefin säng.
    Ha det gott!
    Lotta:)

    SvaraRadera
  10. Vad glad jag blev för dina söta ord, tusen tack ! :)
    Tur att du kom förbi så att jag hittade till dig...

    Vilket härligt rum din dotter har, sängen är ljuvlig!

    Ha det bra !
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Det är så härligt,fräscht med turkost......fint hon har det i rummet.

    Jag kan förstå att du är lite trött på kvällarna, så bloggeriet kan bli lite "lidande" det är ju så mkt annat som ska göras på kvällarna.

    Ha det bra
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Vilket supermysigt rum hon har! Läckert med turkos!
    Såg bilden från baksidan av ditt hus..såå fint! Precis de färgerna som du har på huset har jag funderat på att måla mitt :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Sååå fint det är i din dotters rum och sängen är så vacker.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  14. Hejsan! ja jag håller med, man blir verkligen sugen på det...

    Ja visst var det fynd alltid.
    Ha det nu s gott i vårvärmen..
    kramar Daniel

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt rum!!
    Så fin sängen är...tänk så roligt det är med auktionsfynd som inte alla andra har!
    Somrigt med turkos!!
    Ska bli kul att se vad du beställt!
    kramis

    SvaraRadera
  16. vilket otroligt mysigt rum! här var massor med tips till mig som håller på att fundera över lilltösens nya rum... Tack för det snälla du!

    Nej, jag har inte varit på någon bloggträff förut, så det blir spännande :-)
    Hoppas nu vi ses!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  17. fin fin säng..och mattan på första bilden..ja man blir verkligen inspirerad....fridas gård ha verkligen fina saker..spännande att se hur det blir..

    SvaraRadera
  18. Det var ett härligt rum som din dotter har, och turkost är ju en jättefin fräsch färg till vitt...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  19. Hejsan.

    Jag kommer absolut att visa resultatet, men det kommer att ta tid, detta har jag lagt på högen "långtidsprojekt" så har jag en lista med projekt och en med typ akuta lösningar projekt! hihi... Jag gillar att grejja!

    Din dotters rum var superfint! Kanonbra idé att tapetsera inne i skåpet!

    Kram L

    SvaraRadera
  20. Din dotter har ett så fint rum.
    kramar Malin

    SvaraRadera
  21. Vilket snyggt rum! jag blev tokförtjust i den där sängen!!!

    Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  22. Hej där!
    Så fint rum dottern har, supermysigt!
    Måste oxå säga att jag älskar bilden längre ner med ditt vita gamla skrivbord, såå fint!!!

    Tack för din söta kommentar hos mig, vet inte om datorn är så speciellt passande i shabby chic stilen men platt o tunn i silver så smälter den väl in lite o det bästa av allt bara färlla ihop o gömma!

    Ha det gott i det underbara vädret!

    Kramiz Maria

    SvaraRadera
  23. Vilket Jättefint rum din dotter har, så snyggt med turkosa till.
    Lycka till med att börja jobba.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  24. Åh vilket fint rum hon har! Sängen är helt underbar!
    Ha en underbar vecka!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  25. Så fint rum! Rena drömsängen!:-)

    Kram

    SvaraRadera
  26. Gulligt rum. Vitt och turkost är såå frächt ihop, och sängen är ju underbar.Kram liselott

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.