söndag 14 december 2008

Tredje advent...



Hej

Igår var det lucia och idag tredje advent hej och hå vad fort det går. Det har varit lussetränande hela veckan i skolan och i onsdags visade barnen upp det för föräldrarna. Min egen lillkille hade uppvisning i torsdags. De är för söta de små barnen och helt fantastiska att lära sig texter! Fick en blomma av eleverna som tack för den här terminen och gissa vad det var för blomma....en röd amaryllis...så fin! Ett presentkort till cafe Tutingen medföljde, ska bli mysigt att gå och fika lite!

Har haft ont i halsen i några dagar och nu har jag helt tappat rösten...inte så bra när man är lärare...så får se hur det går imorgon...ska iallafall försöka jobba. Imorgon är det julpyssel för hela slanten och jag ska sköta pepparkaksbaket med en annan tjej som tur är, hon får stå för pratandet. Har tagit semester tisdag och onsdag för att hinna handla lite julklappar...och pynta...och baka...


Kanske börjar jag gå till överdrift när det gäller det här målandet i vitt men jag tycker ljusstaken blev mycket finare vit men ni ska veta att jag övervägde det länge innan jag vågade ta till penseln... dumt för det blir ju nästan alltid fint i vitt

Har haft svårt att placera ljustaken tidigare år
men nu känns den helt rätt...






Ha en skön "doppare" vecka
kramar Marie♥♥♥

8 kommentarer:

  1. Så fin ljusstaken blev i vitt!! Ha en fin vecka och piggna på dig
    kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Ljusstaken gör sig så bra i vitt! Det mesta gör det ;-)
    Jag har åkt på en dunderförkylning,
    sitter här och snörvlar och nyser...
    Krya på dig
    Kram Lily

    SvaraRadera
  3. Tjusig blev ljusstaken!
    Allt hittar sin plats om de bara har rätt färg ...... dvs vitt haha... så enkelriktad man är!
    Ha det bra Kram Marith

    SvaraRadera
  4. Nej, du gick inte till överdrift. Din ljusstake blev alldeles underbar vit :)

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  5. Ljusstaken blev jättefin! Jag hade också målat den vit.
    Krya på dig!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  6. Haha,håller också på att måla om julljustakar till vita.
    Tycker din blev kanonfin vit!
    Gulligt med Amaryllis och presentkort på Cafe.
    Smart faktiskt,det är ju inte alltför ofta man kostar på sig att sitta på fik=))

    Hoppas att du mår bättre och att du får tillbaka rösten snart!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Ljusstaken blev ju som ny med vit färg på!!

    Önskar dig en riktigt GOD JUL!!! Kramar!

    SvaraRadera
  8. Ljusstaken blev jättefin i vitt! Ha en fin helg!
    Kram Helene

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.