onsdag 27 juli 2011

Bror...


Idag skulle min bror ha fyllt 44 år.
Han gick bort för tre år sedan på nyårsafton i
en för mig meningslös död.

De senaste dagarna har vi blivit
påminda om meningslösa bortgångar
i och med det som hänt i Norge. Då har givetvis tankarna
även gått till min bror.

Jag vet att han aldrig kommer tillbaka...

men

när barnen i skolan frågar mig hur många syskon jag har
så säger jag att jag har två bröder fast jag bara har en...

Hans telefonnummer kan jag inte förmå mig att radera, knäppt
jag vet...har försökt flera gånger men det går inte...ännu

Han var arg på mig för att jag sa ifrån om hans livsstil, det kan
jag leva med. Tror det hade varit jobbigare att leva med om
jag inte hade sagt något alls...

För alltid saknad!




2 kommentarer:

  1. Kram till dig för att du delar med dig om dina känslor!

    Hannis

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg.. Förstår att du saknar din bror.. Det är så ortättvist när människor "går" iförväg...

    Hoppas att du har många fina minnen att glädjas över och minnas din brors fina sidor.

    Kramen till dig!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.