tisdag 6 mars 2012

Färdigt . . .

Godmorgon!

Tänk vad mycket man hinner med när man är  ledig en vecka. Under
sportlovet gick penseln varm vill jag lova!

Köksbordet är äntligen färdigmålat !
Varför är det så svårt att få på den sista strykningen?
Det kanske bara är jag som har problem med det??
Så skönt när man kan lägga projekt bakom sig för
att genast kasta sig på nästa ;)

Stolarna som jag fick av min vän är färdigklädda och redo
att ta emot rumpor av alla de slag.

Den tidigare fyllningen bestod av ??? jag vet inte riktigt, såg
ut som halm eller liknande, trådigt och hårt var det iallafall.
Nu är det istället fibervadd och skumgummi som dämpar träsmaken.

Blev fräscht!

Stolarna har jag inte målat utan de var vita och lite slitna men
vad gör det . . .





ett vitmålat bord är ju lite känslig så jag införskaffade några
tabletter från Indiska för att bordet ska hålla sig
någorlunda fräscht en tid . . .

Börjar känna mig piggare och gladare. Det känns som om livet
återvänder samtidigt som ljuset kommer tillbaka.
hmm . . . kan det finnas ett samband?

Proverna som jag tog för en tid sedan visade inget förutom att jag
hade väldigt lågt blodvärde. Jag har alltid haft väldigt högt så
det kanske är det som kroppen reagerat på under hösten/vintern?
Jag åt inte ens järntillskott under mina fyra graviditeter.
Vi får se om jag mår bättre när värdet är i balans igen.

Jag säger välkommen till mina nya följare.
Det är så roligt och gör mig väldigt glad


8 kommentarer:

  1. Va fint det blev!
    Jaa vitt är ju lite känsligt men man får väl slabba på mer färg sen om det skulle behövas!
    Jag känner absolut ett samband mellan ork/lust o ljuset/våren!
    Hoppas ditt blodvärde blir bätrre!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Hoppas ditt blodvärde blir bra snart, då blir du piggare med...ljuset gör sitt oxå...vad fint det blev!Duktiga du! Kramis semlan

    SvaraRadera
  3. Superfräscht och stolarna passade perfekt. Så ljust och fint.
    Vet du jag målade också ett köksbord vitt. När jag målat klart drog jag på ett lager genomskinlig lack. Nu håller bordet för vad som helst.
    Ha en bra dag.
    AC

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad vårdint det blev med det vitmålade bordet och stolarna till det. Även tapeten i förra inlägget blev bra, en smak av sommaren :) ibland är det bra med sportlov, då kan man göra några av punkterna på den där "Att göra listan".

    Ha en bra dag!
    Kram /Sandra

    SvaraRadera
  5. Åh, så fina dina stolar har blivit! Det är en underbar känsla när man haft en sådan där vecka när man fått massor gjort. Hoppas du snart har din vanliga energi tillbaka:-)

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  6. Vad använder du för vit färg dvs märke och nyans när du målar? Jag tänkte måla om några möbler, men vill inte lägga ner det jobbet om färgen inte är bra... Stolarna och bordet blev jättefina!

    SvaraRadera
  7. Hoho?? Det vore kul om du ville svara på min fråga?!

    SvaraRadera
  8. Vilken typ av färg använder du till målningen? Märke och nyans? Mvh Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.