lördag 4 januari 2014

Dofter . . .

Hej!
Vännen och jag hade en mysig dag tillsammans igår. För min
del blev det mest pratande och inte så mycket shopping.

Ögonspray för torra ögon och ett par
gröna strumpbyxor det var allt.

Vi strosade runt i lugn och ro
 och tittade, luktade, klämde och kände
på kläder, inredning och parfymer.

Jag lider av migrän och har svårt för parfymer
så för tillfället har jag bara en parfym som fungerar, vilket räcker egentligen
men jag är sugen att ha några fler dofter



Hugo boss Orange använder jag varje dag
och den ger mig inte migrän, den är verkligen
  min favvis


föklarade mitt dilemma för säljaren och
hon föreslog denna . . .

euphoria

kände lukten från armen hela kvällen
och tror att den skulle fungera också . . .

Den luktade väldigt gott!

Det är svårt med parfym, det som luktar gott
på någon annan kanske luktar skiit på mig
och vice versa . . .

Har du någon favorit?
Tipsa gärna!


Ikväll blir det en date med grannar, kul!
Mat, dryck och surr
och det är nära hem ;)


Innan det ska jag såklart heja på småkronorna!!

Ha en skön lördag!
Marie




3 kommentarer:

  1. Har inga problem med huvudvärk men drabbas av ögonmigrän ibland. En del som har ögonmigrän tror att deras problem kan utlösas av starka dofter bla. Jag använder olika dofter fr Cleans serie. Däremot har jag ett förstört luktsinne pga polypsjukdom och flera op och behandlingar av näsan så mitt luktsinne är inte vad det borde. Har jättesvårt att uppfatta hur saker doftar "på riktigt". Brukar ta med mig en kompis som jag litar på när jag ska pröva nya dofter. Annars så håller jag mig bara till de som jag har doftminnen ifrån. Och det behöver ju inte bli så bra. Lite skillnad på en 18-åring och en 48-åring :) Lycka till med nya doften!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en mysig dag :)

    Jag har också svårt för dofter inte på grund och migrän eller så utan för att vissa dofter accelererar på mig... till slut så luktar dom så mycket att jag nästan blir galen. Så jag använder Dolce Gabbanas Light blue och Calvin Kleins Sheer Beauty Essence det är dom jag hittat som funkar..

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!
    Vill bara tipsa om en butik med otroligt härliga, naturliga dofter på parfymer, diskmedel, doftljus mm och det är RITUALS.
    Har du inte gjort det redan så gör det. Här hemma är vi tokiga i dofter och alla har nu något från butiken parfym, rakvatten, doftpinnar (de bästa för rumsdofter tycker jag), duschtvål, kroppslotion mm. Det blev nästan årets julklapp hos oss. Tack för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.