söndag 12 oktober 2014

Golvmålning . . .


På sportlovet i år fick jag ett ryck att
måla golvet i hallen
på övervåningen

före . . .



målning pågår . . .


vi målade även trösklar, lister och latexfogade golvlisterna . . .


 klart . . .


vi sitter inte här så ofta men det är toppen att ha 
en extra tv-plats/läshörna/tv-spelshörna . . .


 gillar mattan från Ellos och det gamla bordet 
som vi satte hjul på och målade, bordet är ett
fynd från mor och fars uthus vid torpet ;)









snygg stringhylla  . . .


gott och blandat, ser ni godingen på kortet?
Den lilla plutten är 12 år nu fast fortarande lika go . . .


 Ett bildregn idag, hoppas ni pallade!

Skriver och skriver idag med
som sagt längtar tills pluggandet är slut.
Två terminer kvar av sex, pust!
Förhoppningsvis kan jag titulera mig speciallärare
sommaren 2015!

Det är tufft att arbeta och plugga samtidigt och
något jag ska akta mig för att göra igen :)


Ha en skön söndag!
Marie


5 kommentarer:

  1. Så fint det blev med det vitmålade golvet! Duktig du är som pluggar oxå, jag har haft funderingar på att läsa något men jag tycker att fritiden är liten som den är nu.... Hoppas det går bra med pluggandet, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev med vitt golv! Och mattan från Ellos - den var jättefin!
    Ja, när man pluggar är man verkligen aldrig ledig! Det finns alltid någonting man borde läsa eller skriva, alltid något som "hänger över en". Men lite kul är det ju också! När jag läste svenska som andraspråk för några år sedan pluggade jag på halvfart samtidigt som jag jobbade 80 %. Det gick bra, men då var jag också ledig en dag i veckan och den dagen satt jag verkligen nonstop och pluggade, pluggade, pluggade! Heja på! Två terminer kvar - det kommer att gå fort! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Golvet blev ursnyggt, har själv funderingar på att måla golven vita. Heja dig som både pluggar o jobbar, förstår att det är tufft ibland. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Men hallååååå vad snyggt det är med vitt golv. Wow säger jag bara. Vilket lyft för hela rummet. Kram Josefin

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev!! Planerar att göra detsamma på vår övervåning.. Men det är så mycket annat som går före i turordning.. Och två barn att ta hand om. Snygg inredning har ni med!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.