söndag 7 december 2008

Hej
Hoppas ni haft en skön helg och andra advent! December är en fullspäckad månad. Julklappsköp, luciafirande både med egna barn och skolbarnen, pust! Julpynta och tänka tänka tänka på allt...hmm det går åt mycket energi till hjärnan denna månad. Ätit första julbordet med jobbet ♥ det var kanongott och miljön var verkligen mysig och gammeldags . Önskar jag hade haft kameran med så jag kunde visa er.



Jag har fått en ny favoritblomma ♥ och det är amaryllis som snittblomma...så fin...ska köpa många både vita och röda ... nackdelen är att de är så dyra




Lite målande har jag hunnit med i alla fall...här är en

liten termometer som jag köpt på loppis

målat den vit såklart och så här blev den då


den hänger som ett smycke i köket

och den fungerar



Må så gott


stressa lagom

kram Marie

19 kommentarer:

  1. Jag vet precis vad du menar :D December är alltid stressigt när det egentligen ska vara lugn o fridfullt...Visst är amarylisen vacker, både som snitt och i kruka.
    Må så gott
    Kram Lily

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Ja det är mycket man ska hinna med i december men jag försöker att inte jaga upp mig. Jag blir lätt stressad annars när det inte är jul. Försök att ta en sak i taget det är det bästa tipset jag kan ge. Vilken fin termometer den blev ju som ny med lite färg. Jag tycker också om amarylisar de är så varka.
    Hoppas du får en trevlig vecka!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Nej, det är ju därför vi eldar så mycket...för att tröjan ska av...?! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi stressar inte så värst.. :-) Håller med om amaryllisar...de älskar vi! Vita!! brukar försöka spara lökarna men för det mesta dör de:-( ...Vad fin termometern blev! Har målat dockskåp till dottern idag..det blir en underbar julklapp hoppas jag:-) Kolla gärna på det hos oss...kram C&M

    SvaraRadera
  5. Amaryllisarna är min favoblomma i december, och helst den vita, tips, har du Blomsterland i närheten så brukar dom vara billiga på dessa, kan vara värt en slant för dom står länge även som snittblomma, ah en bra vecka som kommer, kram VIOLA

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Visst är det massor i december, tyvärr får man nog säga det skulle ju kunna vara lite utspritt...

    Och Amaryllis är ju så vackert!

    Klockan blev ju som ny!

    Ha´en bra vecka Marie!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  7. Stress är ju bara förnamnet!!! Amaryllis är verkligen fin som snittblomma!
    Ha en fin vecka
    kramar Malin

    SvaraRadera
  8. Å så fint du gjort med hyasinterna! Vilket lyft det blev med termometern - underbart fint. Prova gärna kakan, den blir nästan alltid en succé!!

    Kramar/Anneli

    SvaraRadera
  9. Ja amaryllisar är verkligen en favoritblomma nu i juletid.

    Tänk vad lite vit färg kan göra....det blev jättefint

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Håller med dig december bara rasslar till så är det julafton och har man tur så har man gjort allt man ska..... Suck!
    Så frän termometer aldrig sett nåt liknande passade ju perfekt!
    Här får du ett tips... häng amaryllisen upp o ner i fönstret om du har den som snittblomma man behöver bara vattna i stjälken!
    Lite annorlunda kanske men fränt!
    Ha det bra Kram Marith

    SvaraRadera
  11. Väldans vad fin klockan blev.:-) Kramis

    SvaraRadera
  12. Tack snälla! Du är ju hur kreativ som helst du.. målar och har dig och fint blir det!
    Hihi.. är det bara jag som ser någon i spegeln? Är det din man?
    Jättefin amaryllis! Jag har köpt en vit än så länge men fler lär det nog bli :-)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  13. Termometern blev verkligen som ett smycke.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  14. Åhh så gott med julbord. Längtar till julsfton nu...
    Barometern blev jättefin i vitt, såklart :
    )
    Kram Viveka

    SvaraRadera
  15. Visst är det härligt med amaryllisar! Man skulle kunna ha ett helt gäng av dom...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  16. hej
    har kikat runt lite hos dig mycke vackra bilder att titta på...den lilla termometern blev ju jätte fin. ha en fortsatt skön vecka o du får gärna titta in till mitt möbelmåleri m.m
    kram pia

    SvaraRadera
  17. Hihi.. ja och nu är han ju med i bloggen :-) Blev han nöjd och stolt? ;-)

    Kram Sara

    SvaraRadera
  18. Snygg termometer!!
    Usch ja,den här tiden så känns det som att allt går så fort!
    Längtar mest till julledigheten nu och ett gäng böcker=))

    Kram hannis

    SvaraRadera
  19. Hemskt med din bror!
    Förstår att det blir en overklighetskänsla.
    Visst är det så att när sånt händer så förändras allt.
    Nu hade vi tur den här gången men oron finns ju kvar.

    Kramen till dig!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.