söndag 25 juli 2010

Innesittarväder...
:Regnet vräker ner idag här i Närke. Jag får trevligt
fika besök snart. Sambon jobbar och barnen är borta. Borde
ta tag i massa fix här hemma som måla trappan, fönsterbrädor,
plocka ur flyttlådor mm mm men jag hinner det...nån gång
:

Vi vill ha in lite gammal "själ" i huset så
vi sätter in gamla pardörrar...här sitter ena karmen
på plats...
kolla in maffiga ektröskeln...
ena paret står och väntar på att
testas...


testing testing...
funkar bra...

nu är det "bara" målning kvar. Karmen och
dörrarna ska målas och få handtag.


I väntan på möbler gjorde dottern en färgbomb i sitt rum.
Hon ska ha mycket färger tvärtemot sin mor men det är
väl så det ska vara!

hoppas vi hinner hämta lite möbler i magasinet nu i veckan...
mycket möbler har vi...allt vill vi inte ha in i nya huset...tur att
blocket finns...




10 kommentarer:

  1. Så vackra dörrar!

    Jag vet inte ännu vad sängen gick på - men du kan kika in på den här adressen på någon dag så lägger de upp priset:

    http://www.lulea-auktionsverk.se/auktions.asp?ObjectId=26694&AukId=118&ShowPage=6&Category=M%F6bler

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Tack för tiiten på vår blogg.
    Vilka fina gamla dörrar, de kommer att passa jättefint.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. å vad fint ni börjar få det. bra jobbat :)

    angående vår fasadfärg så får jag återkomma om färgnumret. har det hemma, blir borta nån vecka nu nämligen. men vi är grymt nöjd med nyansen. det var damen på färgaffärn som tog fram den efter hon sett vårt hus och vi litade fullt ut på henne, haha!

    ha en fortsatt trevlig sommar och jobba inte för mycket nu.
    Kram

    SvaraRadera
  4. tack!! va du e gullig!! blev så glad för din snälla kommentar..ibland behövs d inte mkt..o ja behövde lite uppmuntran..o så gav du mig d när d behövdes som mest..tackom..tackom..=)

    o ja i min tur e lite avis på ditt/ert vackra hus..tänk att få va me o bygga frång grunden o som man vill ha d..o sedan få börja inreda..oooooooo vilken härlig känsla..själv renoverar jag hallen..hi..d får duga för mig så länge..

    dörrarna e skitsnygga..just the way i like em!!

    stor varm kram
    miss sophie

    SvaraRadera
  5. Attans så snygga dörrar! Hittade du dem på blocket? Vi ska nämligen sätta in ett par till vår garderob i hallen.
    Men jisses så fint ni får det....vilket kök! Det måste vara stenkul att bygga ett eget hus som man har ritat helt efter sina tankar och drömmar.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Hejsan Marie!
    Så länge sedan jag hittade hit...så är det när man inte ordnar sin länklista, suck...
    kul att se att ni är på plats i ert vackra hus!!
    Önskar dig en fin helg!
    kraam

    SvaraRadera
  7. Men så avis jag är på ditt kök!
    Ser hur fint ut som helst.
    Och dessutom dom snygga dörrarna i huset sen också=))
    Vad härligt!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Så himla läckert med pardörrar!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Nu är jag tebax hemma.
    Vår fasadfärg heter Bestå No 313 Tonad vit.

    Må gott

    SvaraRadera
  10. Supervackra pardörrar!
    Det blir jättefint!
    Kram Lily

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.