torsdag 6 oktober 2011

Arrangemang . . .


Hej!

Vad fort veckorna går! Och månaderna svischar
förbi i rasande takt de med. Snart dags för
adventsmys hi hi! Nä, inte riktigt ännu utan först
ska vi höstmysa!

Vi var på namnvälsignelse i Karlskrona i början av september. Värdinnan
hade pyntat så fint utanför partytältet där mat och
fika intogs. Vi hade strålande väder. Varmt och skönt! Hela
namncermonin tillbringades utomhus ända
tills myggorna blev helt galna och vi var tvungna att fly inomhus.
Har knappt sett en mygga på hela sommaren men i september vaknade
de visst till, de små rackarna. Hungriga som attan
för det finns väl inte lika mycket mat utomhus i september
som på sommaren, kan jag tänka!


deras egenodlade pumpor fick pryda så här snyggt . . .


jag har gjort lite höstigt utanför vårt vita hus också. . .
stövlarna ingår inte i arrangemanget :)


i blomlådorna bytte jag sommarblommorna mot
ljung och kål, alunroten fick behålla sin plats . . .

så här ser det ut hos oss när vi har duktiga
snickare på plats för att åtgärda fel som
mindre duktiga snickare har gjort . . .

det känns så fantastiskt bra att få allting fixat på
rätt sätt . . .

Må så fint!


5 kommentarer:

  1. ja veckorna rusar mot advent....härligt om hösten blir kort och vacker...kramis semlan(mys och hemtrevnad)

    SvaraRadera
  2. Hitintills så har det varit en ganska behaglig höst. Hoppas att kylan dröjer...jag gillar temperaturerna som vi har haft den senaste tiden.
    Trist att yrkesfolk inte kan göra saker mer noga och rätt. Tur att husfirman ordnar till det.
    Jo jag är i samma bransch som du...har precis återvänt till min skola som finns centralt inne i stan...vid Stadsparken.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Hallå!
    Det är jag som testar om det går att skriva här hos dig. Det är så tråkigt att skriva en massa sen fungerar det inte.
    Vilka fina pumpor! Hade tänkt så såna där prydnadspumpor, men glömde det. De är ju så roliga för ingen blir den andra lik.
    Ert hus är verkligen fint!
    Ha en skön helg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Ni har ett så fint hus. Det är väl dags att vi byter nu va?:-) Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.