tisdag 27 december 2011

skön ledighet . . .

 Hej på er!

Hoppas ni haft en bra jul!
Jag har haft det toppenskönt!

Det har varit den lugnaste julen på väldigt länge, ingen stress utan bara
tagit dagarna som de kommit!

Det mesta pyntet ligger kvar i lådan i garderoben. Jag
har bara plockat fram ytterst lite och endast det som jag inte
vill vara utan... 

hängt lite på några av krokarna i
entréverandan...


tyckte det blommiga tyget i korgstolen kändes
f ö r somrigt så några handdukar fick rycka in och göra
lite juligt . . .

vita hyacinter är ett måste hos mig så de byts
ut med jämna mellanrum för att räcka länge . . .

den gulliga prickiga muggen fick jag av en kär arbetskamrat 
förra julen och den ljuvliga lilla skylten gjorde min 17 åriga dotter
2005...

så god jul till er och god fortsättning
snart är det ett nytt år IGEN!

Imorgon ska jag träffa en kär vän på lunchdate
och vem vet vi kanske råkar sladda in i någon klädbutik . . .



4 kommentarer:

  1. Vad fint du har det. Verkligen lagom juligt och fint. Jag försöker också pynta sparsamt men jag har en tendens att ändå vilja plocka fram någon tomte här och där. Men nu har jag sagt till min vänkrets att det får vara nog med tomtepaket hehe. Dock står en massa Mailegtomtar på önskelistan. De kan jag inte få för många av känns det som.

    God fortsättning. Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Ha en fin fortsättning!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. En god fortsättning till dig också! Visst är det skönt att unna sig en lugn jul. Det blir lätt just motsatsen :)

    // Sandra

    SvaraRadera
  4. Jag pyntade ocksa sparsamt i ar. Jag tycker att julen kom och gick valdigt fort. Aven fast vi igar kom till det overpyntade landet sa finns ingen julkansla. Men det ar kul att se alla overbelysta hus. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.