onsdag 8 februari 2012

kök . . .

Hej!

Vad skönt det är att ljuset börjar återvända. Det är faktiskt fortfarande
ganska ljust om man kliver ut från jobbet vid fem.

Idag blir det en bildserie från köket . . .

elen är inte riktigt färdig än om
ni ser hålen borta vid diskbänken

dubbeldörrar som leder ut till trädgården


 köket är ganska stort och vi ritade om det
många gånger innan vi var nöjda, det
var mycket som skulle få plats, vedspis
skafferi m m


 pappskivor har fått agera bänkskivor vid vedspisen . . .
nu har vi faktiskt fått dit stenskivor lika som vid spisen
men korten är tagna i januari . . .

bakom vedspisen och träbänken finns vårt ganska
stora skafferi . . .



 i andra änden av köket är matplatsen


 bakom dörren finns groventrén och toalettdelen



 ja det var en liten rundvandring i köket . . .


15 kommentarer:

  1. Åh, vilket fantastiskt fint kök ni fått! Husets hjärta och viktigaste rum i mitt tycke:-) Väldigt snygg inredning och fina material. Vad kul att ni har en gammal vedspis kvar!

    Ha det gott!
    Emma

    SvaraRadera
  2. Men vilket otroligt fint och stort kök ni har. Vad roligt att få se. Härligt med mycket utrymme. Vi har mycket förvaring i vårt kök om än det är lite mindre. Men jag har precis det jag vill ha och är jättenöjd :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  3. Men oj oj vad fint. Helt otroligt välplanerat och så smakfullt.
    Jag håller med, skafferi och vedspis ett måste.
    Ha en skön kväll
    AC

    SvaraRadera
  4. Superfint, ljust och välplanerat. Så skulle jag vilja ha. Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    men så härligt att få rita sitt kök som man vill ha det! Ni har verkligen fått till ett drömkök!

    Så härligt ljuset bara flööödar in!

    Kramen jenny

    SvaraRadera
  6. Oj vilket kök! Vilket härligt ljus ni har där. Härligt att få plats med vedspis och skafferi.

    Hoppas att du har fått svar så du vet vad som orsakar din trötthet.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt kök ni har, med spännande vrår som vedspisen. Ljust och rymmligt! Fint :)

    //Sandra

    SvaraRadera
  8. Godmorgon fina du!!
    Men ååååå sååååå snyggt!!
    Oj va kul det var att få se...jag tänker ju inte på något annat än kök just nu...igår såg jag till o med för mitt inre hur jag glatt stod och bakade i mitt nya kök...haha..va knäpp man är va? Jag tror nämligen att bara jag får ett nytt kök och en kitchen aid så kommer jag baka jämt...haha...
    Jag måste visa min man ikväll hur ni gjort med kylen o frysen...vi har nämligen likadan kyl o frys som er...va kul det var att se exakt samma inbyggt och klart...;) Nu känner jag mig ännnu lugnare då jag ser hur snyggt det kommer att bli. vad är det för kök ni har?
    Luckorna ser jätte fina ut.
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Så snyggt kök. Stort, fint och LJUST.
    Vi har jättelitet kök men skulle vilja slå ut en vägg och göra vitt.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt kök! Ljust och luftigt och ändå ombonat och mysigt. Verkligen läckert :) Om vi ändå hunnit lika långt med vårt ...

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  11. Läckert! Blir ju så skitsnyggt!!!!!! :)
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Vilket jättehärligt ljust kök ni har!
    Och vedspis! Vi hade en men fick omöjligt plats med den när vi gjorde om vårt lilla kök. Skönt med skåp som går ända upp i taket.
    Så fint det är!

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  13. Mycket fint. Praktiskt att ha vedspisen i vinkel. Jätte mysigt kök.

    Ha en fin helg


    Kramar @nette

    SvaraRadera
  14. Verkligen ett kök i min smak! :) Urtjusigt! Och fin blogg har du också! Här får jag kika in igen tror jag... ;)

    SvaraRadera
  15. Vilket mysigt kök du har! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.