måndag 13 februari 2012

Sport, sport och åter sport . . .

Hej hej!

Helgen har gått i sportens tecken.
Från soffan och bollhallen har jag njutit av
slalom. längdskidor, hockey och handboll

Mannen har jobbat helg.
Därför har jag sluppit alla upprörda känslor och
höga hejarop ;) som gör att jag hoppar
högt i soffan. Fast jag har saknat det (lite)
faktiskt !

Det är så mysigt med vinterstudion och André Pops.
Svenskarna har skött sig bra, väldigt bra.

Sonen kom hem alldeles rödmosig och svettig efter ha spelat första
matchen vid nio och den sista vid två i söndags. Kul att
se de små liven kämpa som attan.

*

Jag behöver hjälp!
Och vem ska jag fråga om inte
mina inredningsintresserade bloggvänner ;)

Törs jag ha dessa fina tapeter till
det rummet som återstår att fixa
här hemma?

De har legat i mitt huvud nästan ett år
och det är svårt att hitta några andra.

Har ju ganska vitt och lugnt överallt
så de känns väldigt annorlunda
åh jag vet inte...
supersvårt!!


den är finare i verkligheten än på denna 
suddiga bild...

ska beställa idag efter jobbet  
för jag
tänkte tapetsera på sportlovet

snälla hjälp mig






13 kommentarer:

  1. Hej ! Jag tycker tapeten är helt underbar !!!! Jag tycker absolut att du ska tapetsera med den ! Och lova att visa resultatet sen !
    Lycka till ! och tack för besöket hos mig !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Ja vilken fin tapet! Är det syrener? Den är ju fortfarande ganska ljus, men kan nog bli ett fint avbrott från alla de andra vita väggarna. Det är bara att beställa ;)

    Tack för ditt besök å gratulationerna! Jag fick nog den bästa födelsedagen man kan tänka sig, med ett överrasknings party i vårt nästan färdiga hus :)

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte hur hela rummet ser ut men jag tycker den tapeten är ljuvlig så det vågar du helt klart!!! Det är som med gardiner.. fast de kan man ju lätt byta ut. Men visst är det svårt med alla val.

    Lycka till :) Kram Josefin

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tycker de är jättefina och säger go for it! Skulle jag gjort i alla fall. De är livfulla samtidigt som de inte känns "för mycket"...

    Vill också tapetsera... Önskar jag hade några fler rum att ge mig på!

    SvaraRadera
  5. Det tycker jag du skall göra. Verkligen vackra tapeter och det är inte lätt med tapeter i dag. Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att den tapeten är otroligt vacker.. Gör en sida med den tapeten..
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastiskt fin tapet! Känslan jag får för rummen i dina bilder, säger mig att den är som klippt och skuren hos er. Tycker inte du behöver känna dig tveksam.
    Ska bli roligt att se bilder om du går vidare med ditt projekt:-)

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  8. Hej vad smart att fråga oss om råd. Jag tycker den var ljuvlig. Säger som Så vitt jag vet" att en fondvägg nog är snyggt. Om du sen tröttnar om några år blir det lätt att förnya. Lycka till ps vore kul att komma och hjälpa till hi hi Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hej söta du!!
    Tack för dina gulliga kommentarer...de värmer alltid ända ner i hjärtat..;)
    Hoppas du får dina provsvar snart....du måste berätta sen hur det går.

    Den tapeten ska du absolut beställa...fniss...det har du säkert redan gjort.
    Jag skulle absolut tapetsera HELA rummet. Den är så ljus och med vita gardiner och ljusa detaljer blir det ju ljust i alla fall. Tröttnar du om några år är det ju bara att måla över.
    Ert kök är helt underbart!! Jag blir alldeles andlös...(fniss...kan man säga så?)
    Det har ju verkligen allt. Vedspis, skafferi, gott om bänkyta...åååå...så fint.
    Jag känner mig så rådvill...blir det mer jobb får jag lirka lite med gubben för att få det som jag vill...men jag tycker att eftersom det kommer kosta en del och ta en massa tid så är det ju lika bra att man gör som man verkligen vill ha det på direkten...eller??
    Suck....

    Mysigt med en sporthelg..;)
    Här ska dottern o jag strax se på Sofias änglar...då gråter vi i kapp...
    Kram o ha en fin kväll!
    Katarina

    SvaraRadera
  10. Hejsan!

    Jättefin tapet! Klart du ska tapetsera med den. Jag hade nog också valt att tapetsera EN vägg - men det beror ju på hur rummet ser ut..

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  11. En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
    Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
    Raina

    SvaraRadera
  12. Jag bara älskar den tapeten, så där är svaret från mig. Den passar ditt lugna och harmoniska hem jättebra, så jag hoppas verkligen att du väljer den.

    Alla hjärtanskram,
    Jenny

    SvaraRadera
  13. Önskar dig en fin alla hjärtan dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.