fredag 10 augusti 2012

Sommarjobb . . .

I am not crazy!!

Ni tror väl att jag blivit tokig av allt trädgårdstänk?
Inlägg varje dag ;)

Nästa vecka börjar jag jobba så då blir det lugnt
och stilla på bloggen igen kan jag tänka mig . . .

eller i allafall inte inlägg varje dag.


Tonåringen i huset har det trevliga sommarjobbet att
fräscha upp våra trädgårdsmöbler.

Skrapa bort sprucken vit färg, grunda med visir
och sedan på med ny fräsch engelsk röd färg

Det blir så fint!!

Två stolar, en soffa och ett bord som är klara!




Nästa skrapprojekt är den här lilla gruppen.
En stol  redan skrapad och klar återstår bara det ni ser på bilden.
Har inte bestämt färg riktigt ännu men det lutar åt svart . . .

vad tror ni om det?


Verkar bli en fin dag idag också så
det blir att köra grus och annat fix ute idag.
Josefin får kämpa på med skrapning och måleri.

Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Duktig dotter har du som fixar åt familjen.. Jag tror att den lilla gruppen blir tuff i svart..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Tror att den kan bli riktigt snygg i svart.

    Önskar dig en skön helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Snyggt snyggt snyggt!!!!
    Önskar dig en härlig helg
    Kram
    AC

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.