söndag 30 december 2012

Takdropp . . .


Snön smälter och vi med den . .  .

Flera plusgrader och när snön kanar av taket 
känns det och låter det som jordbävning, jag blir lika rädd varje gång

Jag tycker snön och kylan kan finnas kvar ett litet tag till,
blask och ishalka klarar jag mig utan både i januari och februari . . .

Ropade in en gammal kälke på auktion i somras som nu får vara
vinterprydnad utanför dörren . . .

Vilka slödagar vi har här hemma. Både skönt och jobbigt. Blir så rastlös och alla
borden börjar tränga sig på . . .borde plugga, skriva, beställa ny kurslitteratur men
är så slö så slö . . .




Hoppas ni får en fin start på ett nytt år!!

Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Samma här takdropp och jättehalt ,svårt att ta några promenader
    Inget roligt när måstena tränger sig på och man inte kan koppla av
    Ha en gott nytt år

    SvaraRadera
  2. Ett gott nytt år!
    Önskar jag dig
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.