torsdag 9 oktober 2014

Någons fru . . .

Hej!

I somras blev jag någons fru!

Efter femton år tillsammans så tyckte vi
att det var dags . . .

Vi abonnerade båten M/S Wettervik och
tog med gästerna ut på en tur
i Vätterns skärgård . . .


Vädret visade sig från sin bästa sida
och det var den dagen sommaren
började på allvar . . .

Innan var det verkligen sk.t väder
så vi var lite nervösa eftersom
det skulle vara utomhusbröllop!


Vi gick iland på en ö där
kaptenen vigde oss . . .

Det var så fint och romantiskt att
bli man och hustru på en udde med härliga
gäster som delade vår glädje . . .


Efter båtturen blev det fest i mina
föräldrars trädgård som ligger alldeles vid Vättern.

Ett stort partytält, en kock och en servitör, bra väder, god mat,
 underbara vänner, fantastiska barn, tal, bubbel, vin
bad, musik, min man, tårta  mm mm mm

allt bidrog till en fantastiskt underbar dag,
en dag att minnas med kärlek och värme!



Jag hade väldigt svårt att bestämma mig för
klänning för min tanke var att det inte skulle
vara så "bröllopigt" . . .
(kände mig lite för gammal för det)




men ju närmare vi kom desto mer
lutade åt att jag ville ha en bröllopsklänning
i allafall . . .

och mina döttrar peppade och tyckte att jag
skulle "go for it"


 så blev det . . .
 men en väldigt enkel klänning
som jag hade väldigt svårt att lämna ifrån mig, snyft!

Eftersom hyrbutiken hade sommarstängt så 
hade jag klänningen hemma hela sommaren . . .

Gick runt i den hemma lite då och då 
för att påminnas om känslan
och att känna sig sådär fin igen . . .

Jag kan berätta att det hänger några spetsklänningar
i garderoben som jag köpte till bröllopet
men det kanske finns andra tillfällen
 att använda dem  . . .



Den äkta bröllopsbuketten


Jag och min man är ganska "det ordnar sig" personer och en av mina vänner var orolig för just 
det . . .så hon checkade av med oss veckan innan om vi hade;
ringar
kläder
klänning
mat
blommor 
ja, listan kan göras lång
men ni vet sån´t som hör till bröllopet

Jodå vi hade koll på läget . . .

men . . .

I hamnen innan avfärd med båten när vi kramade gäster och tog emot
komplimanger så är det någon som
viskar till mig . . .

har du ingen bröllopsbukett?

Hjälp!!

Den stod kvar hemma på köksbänken!
Haha, typiskt att min vän skulle få rätt igen!

Kaptenens fru som även serverade under båtresan
var så gullig så hon sprang lite snabbt till en närliggande
blomsterbutik för att fixa några vita rosor . . .

det fanns inga rosor utan istället fick jag låna en
bröllopsbukett som fanns i butiken, så tacksam för 
att det finns så snälla människor som ställer
upp för någon man inte ens känner...

De höll även butiken öppen en stund eftersom
vi inte hann in till hamnen igen innan stängning
och buketten måste ju finnas på plats till sin rätta
ägare hihi

Äventyret blir en härlig bröllopsanekdot
att minnas och skratta åt!



Må så gott
Marie

1 kommentar:

  1. Så fin du är och vilken vacker brudklänning! Tur att det löste sig med dina blommor, kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.