tisdag 8 september 2015

Gräsligt . . .

 Godafton!

Kollar ni på idol?
Det gör jag . . .och
är nästan beroende!

Jag önskar sååå att jag kunde sjunga...alltså sjunga vackert!
Jag är verkligen faschinerad över att det finns så fantastiskt många
duktiga amatörsångare/sångerskor
i vårt land och att de vågar ställa upp i idol!

Hinner med ett inlägg innan programmet börjar . . .

När mannen höll på med projekt altan i början av maj
så pysslade jag i trädgården . . .

Vi har en liten robot som far runt lite då och då
och klipper vårt gräs, vilket är toppen!

Men på ett ställe har den lille lite svårt 
att ta sig in, eller rättare sagt in kommer den lille
men det är svårare att ta sig ut . . .

Såg i mitt inre att det skulle vara väldigt snyggt
med en gräsgång mellan rabatterna, ni vet
en sån som man ser i trädgårdsmagasin
och som böljar sig fram  . . .


blev inte så snyggt i verkligheten utan gången
var mest
ett irritationssmoment med oklippt gräs
och en stillastående tuggande robot . . .


sååå bort allt gräs . . .


lägga dit marksten . . .


ett klurigt pussel . . .


markduk för att minimera risken 
för kvarvarande gräs att titta upp . . .


jo, det blev faktiskt så mycket bättre än innan . . .



 slingrande stengång istället för gräsgång . . .



trycka dit lite mer växter och vattna . . .


det växer så det knakar . . .



Det roliga med trädgård är att man 
tar lite vad man har till hands
och det är inte så noga utan
det blir fint ändå . . .

Simma lugnt!
M

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken jättesnygg gång ni gjort! Vilken typ av marksten har ni använt?

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.