söndag 13 mars 2011

Gratis ♥ ...


Dripp, dropp idag med!

Börjar se vår jättelika
sandlåda till tomt
kika fram under snön...

Det längtar jag i och för sig inte
efter för då kommer det fram
massa överblivet
byggmaterial men
det ska bli kul att försöka
forma till en trädgård i år...

fick en byrå av svärmor som hon fick från
sin kusin...hihi

hon vet vem som gillar gammalt
"skräp"



målat det i fräscht vitt istället
för det flammiga och smutsvita
som var innan...

ska bara fixa nyckelhålsbeslag för det
fanns inga...

jag bjöd på några på tradera men
fick dem inte...



någon som vet var man kan få
tag i fina beslag?


5 kommentarer:

  1. Hej Marie! Den byrån är verkligen fin. Snyggt med den vita färgen. Kan Ovolin i Karlslund ha beslag till nyckelhålen? Hmmmm...ser nu att jag skulle också behöva köpa detsamma till en byrå här.
    Tack för ditt goda råd ang. bordet. Det får nog bli en vårrenovering då man kan hållas utomhus och slipa.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin byrå! Perfekt när man får saker som andra inte vill ha längre.. =) Vilka fina pardörrar du har lyckan att äga! Den översta hade jag behållit som den är, den är ju så fint sliten.. färg hade jag nog valt halvblank..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Vau så fin byrå.. Vacker är den... Kan inte tipsa om beslag vet bara här i Helsingforstrakten....
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Underbar byrå. Väldigt vacker.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Gammalt "skräp" är underbart, min dröm! Men jag ville fråga dig om ljusstakarna som står på byrån. Det är nämligen så att jag köpte likadana på tradera för ett par dagar sedan (http://www.tradera.com/Gamla-fina-ljusstakar-i-silver-Shabby-Chic--auktion_341390_129043888) . Säljaren påstår att de är köpta i antikaffär som äkta silverljusstakar, men jag misstänker att detta är försilvring, alltså nysilver. Kanske du kan hjälpa mig att ta reda på vad jag har köpt? (ha-ha)))) Skulle vara såååååå mycket tacksam för svar, här eller till mail!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.