måndag 14 mars 2011

Sykunnig...


Min mor har sytt ett par kuddar
åt mig. Tyg, gamla runda kuddar
och virkade dukar blev
ett par romantiska kuddar.



Min mor kan verkligen sy det mesta så
dessa enkla kuddar var inget för henne.

När jag var 12, 13 år och extremt smal så
sydde hon byxor, eftersom jag
ville ha tajta jeans som
andra hade. Hon sydde jeans
som såg ut som de var köpta i
vilket jeansaffär som helst. Köpta jeans
blev alldeles för korta när storleken
passade i midjan!

Nu behövs inte så stora syprojekt för att
göra mig glad och tacksam!

Tack!


7 kommentarer:

  1. Önskar dig en härlig måndag! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fina!!
    Ser ut som bakelser.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så fina kuddar. Jag beundrar verkligen människor som kan sy alt snickra ihop en massa eget. Det är tyvärr inte så många som kan det nu för tiden. Men det finns minsann många kreativa människor för det :)

    SvaraRadera
  4. Fina kuddar.
    Jadu, forma en trädgård, vem ska inte det. Har en massa tankar i huvudet, men jag vet inte hur jag ska få till allt.
    Fick lite inspiration i helgen på trädgårdsmässan.
    Ha en skön dag.
    AC

    SvaraRadera
  5. Godmorgon!

    Samma för mig, har provat en massa olika men inte hittat något jag gillar. Därför blev jag så nyfiken på det här märket när jag såg att många gillade det.
    Det återstår att se om jag blir lika nöjd! Jag låter dig veta :)

    Vad ska du hitta på idag då?
    Det ser ut som vi kommer få fint väder!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Nu ska jag på vinden och leta efter mormors gamla virkade dukar. )))) Har alltid tyckt att det var synd att de ligger bara i lådan men kunde inte komma på ett bra sätt att använda dem...

    SvaraRadera
  7. Så fina kuddar! Ni har förövrigt att väldigt fint hus! Det är roligt att sitta och inspireras av alla bilder på din blogg.

    //S

    SvaraRadera

Tack för att du tog dej tid! Det är så kul att läsa din rara kommentar.